Kapıçınar, Güneyköy

637

5.Mayıs Cumartesi günü bu sefer yayla, göl, dereden biraz uzaklaşarak hep önünden geçip gittiğimiz farklı bir patikaya saptık. Türkiye’de güzelliklerin pek çoğu gizli kalmış durumda. Hepsi kendi başına ayrı bir güzel, ayrı bir hikaye barındırıyorlar. Yanından geçip gittiğimiz pek çok yeri görmüyoruz bile. İşte Güneyköy-Termal yolu da bunlardan birisi.

Yeşil Bursa’ya giderken pek çok gözden kaçan güzellik var. Bunlardan biri de Güneyköy’den Termal’e uzanan yol. Bu yola Yalova-Orhangazi arasından girmek mümkün. Yalova çıkışındaki tepenin en üst noktası varıldığından Yeşil-Mavi Yol levhasıyla beraber Güneyköy levhasını takip ederek keyifli bu yola girebiliyorsunuz.

Harita ve GPS İz kaydımız:

Güneyköy yoluna girmeden önce Bursa yolu üzerindeki tepe ilgimizi çekiyor. Bu tepede güneş ve bulutlar bile güzel manzaralar sunuyor. Biblo ile tepeden aşağı sonra yukarı doğru kısa bir yürüyüş yapıyoruz. Bu arada hemen güneş yönünde kalabalık bir leylek sürüsü hemen yakınımızda bulunan İznik gölü üzerinde inişe doğru geçiyorlar.

Biblo yine yürüyüş için mola verdiğimiz yerlerde ağaçları ve herşeyi koklamayı ihmal etmiyor. Arada sırada çimenlerde yuvarlanıyor, otlardan yiyiyor. Ardından bir koşturma ile çevremde mutluluktan tur atıyor.

Kısa yürüyüşümüzden sonra Güneyköy yoluna doğru gidiyoruz. Güneyköy’e doğru kısa bir yolculuk yaptıktan sonra Kurtköy’e gelmeden önce Kapıçınar levhasını görerek bu yöne doğru yöneliyoruz. Kapıçınar yolunu ağaçlar arasından yapılan bir yolculukla erişiliyor. Biblo arabımızın penceresinden kafasını çıkartarak kesintisiz izlemeyi ihmal etmiyor. Rüzgarn etkisi ile gözünü kısmasın diye oldukça yavaş aldık bu yolu. Yol kenarından akan ufak dere çevrede serinliğini hissettiyor ve rahat bir nefes alıyoruz.

Biblo ile Kapıçınar’a gelip aracımızı park ettikten sonra yürüyüşe başlıyoruz. Kapıçınar adı verilen çınar ağacı kovuğu kökten itibaren boşalmış. İçine rahatlıkla 7-8 kişi girebilecek büyüklükte bir ağaç. Ağacın içine güneş giremiyor. Ağacın içinde bu büyük çınarın dallarını ve yaprakları karanlıktan ışığa doğru güzel bir kare veriyor.

Ağaçtan ileri doğru giden patika yolu izleyerek orman için yürüyüş yaptık. Yürüyüş yolunumuzun hemen kenarından akan derenin sesi ise bize eşlik ediyor. Derenin akış yönünün tersine doğru oynaya oynaya ilerledikçe yeşillikler içinde kayboluyoruz. Zaman zaman güneşi ışınlarını görmek bile zorlaşıyor.

Kapıçınarda yürüyüşümüzden sonra Kurtköy’e doğru yola çıkıyoruz. Kurtköy’den de bir kare almayı unutmuyoruz. Köy’ün içine girmeden Termal’e doğru devam ediyoruz.

GPS’den Gökçedere barajına yaklaştığımızı görünce son bir tepe üzerinde yürüyüş için tekrar mola veriyoruz. Tepenin en üst noktasına varıp çevredeki yürüyüşümüzü tamamladıktan sonra yorgun düşüyoruz ve aşağı doğru inmeye başlıyoruz. Çevreyi daha iyi seyir yapacağımız bir yerde Biblo durup çevreyi dinleniyoruz. Sonra güneşten rahatsız olup serin gölgesini bize sunan ağaçın altında hem kuş sesleri ile dinleniyoruz.

Yolu devam ettiğimizde Gökçedere barajı ile karşılaşıp artık yolumuzun tamamlandığını görüyoruz. Termal üzerinden eve dönerken, Biblo feribota kadar camdan çevreyi seyretmeye devam etti. Feribotta ise yerinde duramayan Biblo ile feribot sefamızı yaparak İstanbul’a dönerek gezimizi tamamlaıyoruz.

CEVAPLA

Please enter your comment!
Please enter your name here